Kokemus tuo lisää haastavampia töitä Särkässä. Nyt kun olen
toista kesää työntekijänä teen vuoroja normaalin lipunmyynnin lisäksi
infopisteellä ja tauottajana.
Infopisteellä työskennellessä tunnen välillä oloni
”vastausautomaatiksi”. Asiakkaat kysyvät kaikkea maan ja taivaan väliltä,
toisiin kysymyksiin tiedämme heti vastauksen joihinkin taas muutaman soiton
jälkeen. Yleisimmät kysymykset koskevat lähintä vessaa, lapsiin kiinnitettäviä
ipanatarroja, lasten vetokärryjä, parkkilippuja, delfinaario ja planetaario
aikatauluja, bussiaikatauluja tai Särkän lavan esitysten aikoja. On minulta
kysytty myös mm lähintä leirintäaluetta, joka ei kuitenkaan ole Tampereella,
tuntomerkkejä miten delfiinit tunnistetaan toisistaan sekä Tampereen kauniimpia
puistoja ja parhaimpia ravintoloita. Meillä on onneksi infolla netti käytössä..
google on kiva työkaveri ;D
Tauottajana kuljen lippukojuja tauottaen tarkan aikataulun
mukaisesti. Erikoisin tauotuskohde on Näsinneulan hissilipunmyynti. Hisseille
tauottamaan meno on aina yhtä jännittävää, mitä jos hissit jumiutuvat? Tai jos
Näsinneulan pöytävarauslistat ovat täynnä ja minä pieni tauottajalipari vain
ohjaan asiakkaita syömään? Onneksi hissit eivät ole vielä koskaan jumittaneet
minun aikanani, se on kuulemma äärimmäisen harvinaista. Toisaalta vaikka hissit
jumiutuisivatkin, asiakkailla ei ole mitään hätää hississä.
Lopuksi kerron teille ihanan keskustelun minkä kävin särkän
kioskissa työskentelevän tytön kanssa. Hän sanoi, ettei ikinä pystyisin työskentelemään
infopisteessä, sillä niissä täytyy niin paljon tietää. He kuulemma kioskeilta
aina ohjaavat asiakkaita kysymään infolta. Tämän jälkeen oli viisas olo,
kommentoin vain että sehän on meidän työtämme, vastailla kysymyksiin!
P.S. Sain asiakkaalta tippiä! Englantilainen mies tuli
kassalleni, juttelimme mukavia ja lopuksi hän sanoi että tule käymään Lontoossa
ja käytä tämä sitten! Hän ojensi minulle englantilaisen kolikon. Asiakkaat ovat
parhaita!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti