Sesonki saa sykkeen nousemaan liparilla, sillä välillä jono
tuntuu jatkuvan loputtomiin. Päivät koostuvat sadoista erilaisista
asiakaspalvelutilanteista ja muutamasta tauosta. Kiire on kova, sillä asiakkaat
haluavat malttamattomasti päästä puistoon.
Tänään kiireellä käännyin taakseni
ottamaan venäjänkielisiä taskutietoja ja harmikseni kumautin voimallisesti
pääni valtavaan teräskaappiin. Megaiso kuhmuhan siitä tuli ja reaktiona silmäni
alkoivat valuttaa kuin Niagaran putoukset. Siinä sitten yritin jatkaa
asiakaspalvelua itkien ja selittäen omiani lipputuotteista. En yhtään ihmettele
asiakkaiden hämmentyneitä katseita kun posket kyyneleillä asetin heille
rannekkeita ja toivottelin hauskaa päivää. Kaikkea sitä sattuukin !
Quickpass, se on meille lipareille melkein kuin kirosana. Särkänniemi
lupaa jokaiselle nettipuodista tilaavalle asiakkaalle 3 ilmaista quickpassia,
jotka he voisivat tulostaa kotonaan. Kaunis ajatus, MUTTA järjestelmä ei toimi
niin hyvin että asiakkaat ihan käytännössä onnistuisivat nämä jononohitusliput
tulostelemaan. Tällöin asiakkaat tietysti tulevat lippuluukulle, jossa he
sitten haluavat ilmaiset passinsa. Jos järjestelmä takkuaa puistossakin,
kirjoitamme ne asiakkaille käsin. Argh, se on työlästä, rasittavaa ja liparin
hermoja raastavaa.
Noh, ehkä vähän liioittelen, mutta järjestelmä toimii niin
harvoin että vahvasti negatiivinen sävy quickpassiin sisältyy. Idea on
mielestäni hyvä (jononohituslippu) mutta tässä järjestelmässä pitää
huvipuistopäivä aikatauluttaa quickpassien mukaan. Itse ainakin haluaisin
lomapäiväni viettää ilman aikataulua.
Vielä lopuksi kuvia panssarivaunuista , jotka kävivät särkän
pihassa.
Pirre
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti