perjantai 3. elokuuta 2012

Liparisesonkia


Sesonki saa sykkeen nousemaan liparilla, sillä välillä jono tuntuu jatkuvan loputtomiin. Päivät koostuvat sadoista erilaisista asiakaspalvelutilanteista ja muutamasta tauosta. Kiire on kova, sillä asiakkaat haluavat malttamattomasti päästä puistoon. 

Tänään kiireellä käännyin taakseni ottamaan venäjänkielisiä taskutietoja ja harmikseni kumautin voimallisesti pääni valtavaan teräskaappiin. Megaiso kuhmuhan siitä tuli ja reaktiona silmäni alkoivat valuttaa kuin Niagaran putoukset. Siinä sitten yritin jatkaa asiakaspalvelua itkien ja selittäen omiani lipputuotteista. En yhtään ihmettele asiakkaiden hämmentyneitä katseita kun posket kyyneleillä asetin heille rannekkeita ja toivottelin hauskaa päivää. Kaikkea sitä sattuukin !

Quickpass, se on meille lipareille melkein kuin kirosana. Särkänniemi lupaa jokaiselle nettipuodista tilaavalle asiakkaalle 3 ilmaista quickpassia, jotka he voisivat tulostaa kotonaan. Kaunis ajatus, MUTTA järjestelmä ei toimi niin hyvin että asiakkaat ihan käytännössä onnistuisivat nämä jononohitusliput tulostelemaan. Tällöin asiakkaat tietysti tulevat lippuluukulle, jossa he sitten haluavat ilmaiset passinsa. Jos järjestelmä takkuaa puistossakin, kirjoitamme ne asiakkaille käsin. Argh, se on työlästä, rasittavaa ja liparin hermoja raastavaa. 

Noh, ehkä vähän liioittelen, mutta järjestelmä toimii niin harvoin että vahvasti negatiivinen sävy quickpassiin sisältyy. Idea on mielestäni hyvä (jononohituslippu) mutta tässä järjestelmässä pitää huvipuistopäivä aikatauluttaa quickpassien mukaan. Itse ainakin haluaisin lomapäiväni viettää ilman aikataulua.

Vielä lopuksi kuvia panssarivaunuista , jotka kävivät särkän pihassa.


Pirre

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti